در رهگذار باد
در رهگذار باد

در رهگذار باد

از زیباترین شعرهایی که خوانده ام

من مسلمانم!
قبله ام یک گل سرخ
جانمازم چشمه، مهرم نور
دشت سجاده ی من
من وضو با تپش پنجره ها می گیرم
در نمازم جریان دارد ماه
جریان دارد طیف
سنگ از پشت نمازم پیداست
همه ذرات وجودم متبلور شده است
من نمازم را وقتی می خوانم
که اذانش را باد
گفته باشد سر گلدسته سرو
من نمازم را
پی تکبیرة الاحرام علف می خوانم
پی قد قامت موج
حجرالاسود من روشنی باغچه است ...


سهراب سپهری

آخرین دستورالعمل شیخ!

شیخ کاظم صدیقی خواستار اشک ریختن در خلوت به منظور حل مشکلات کشور از طریق دعا شده است!

این پیشنهاد از طرف هرکس دیگری که مطرح شده بود، قابل پذیرش نبود، اما چون از طرف آقای صدیقی مطرح شده، کاملاً پذیرفتنی است؛ چون هر وقت تصویر یا صدایی از او پخش شده، مشغول عجز و لابه و گریه و زاری بوده است. 

فقط اگر وی مشخص کند که لابه‌ها و زاری‌هایش دقیقاً چه کسری از مشکلات اقتصادی کشور را حل کرده است، در آن صورت ما هم همگی دست از کار می‌کشیم و مثل او به لابه و زاری می‌پردازیم به امید اینکه کل معضلات و مشکلات و بحران‌های کشور یکجا و بالمره ریشه‌کن شود!


پ.ن: دعا را از جایگاه وجدانی و معنوی‌اش خارج کردن، این نوع دستورالعمل‌های محیرالعقول را که دستمایۀ لوث کردن دعا توسط عده‌ای می‌شود، به همراه دارد.


احمد زیدآبادی

مداد رنگی هایم کو؟!


آسمان خاکستریست

دریا سفید

و زمین، سیاه

خدایا تو هم مداد رنگی هایت را گم کرده ای؟!

 

شاعر شوربخت!

 

می‌گویند "شاعر کسی است که واژه ها را به هم پیوند می‌زند"  ولی اینگونه نیست، شاعرکسی است که واژه‌ها او را کم و بیش به هم پیوند می‌زنند اگر بخت یار او باشد! اگر شوربخت باشد اما واژه‌ها او را از هم ‌می‌ گسلند  . . .


                                            اریش فرید