در رهگذار باد
در رهگذار باد

در رهگذار باد

مدعیان طب سنتی! ماشین حساب اختراع شده است لطفا چرتکه را دور بیندازید!

دکتر شوشتری مقدم مثال خوبی در مورد تمایز طب سنتی و مدرن می زند، او می گوید اگرکسی به توصیه های طب سنتی عمل  و طب مدرن را نفی  کند،مثل این است که در محاسباتش به جای ماشین حساب از چرتکه  استفاده کند و معتقد باشد که  چرتکه کارآمدتر از ماشین حساب است!  اکثر داروهای امروزی، شکل تکامل یافته  و کارآمدتر همان درمان های سنتی هستند همانطور که ماشین حساب شکل  تکامل یافته چرتکه است اماچرتکه کجا و ماشین حساب کجا؟!

بنظرم قیاس قابل تاملی است بویژه اگر مسئله مرگ و زندگی در میان باشد که در این مورد کندی و ناکارمدی و لاک پشتی عمل کردن واقعا  جبران ناپذیر است. این مقدمه را طرح کردم تا بگویم در بین آشنایان و  بستگان ما، کسانی که به توصیه های بهداشتی - پزشکی  از جمله زدن ماسک عمل کردند  هیچکس به کرونای شدید مبتلا نشد و آنهایی هم که به این بیماری مبتلا شدند فقط یک دوره سطحی کرونا ( در حد یک سرماخوردگی دوسه روزه) را از سر گذراندند و برخی  اصلا  نفهمیدند که دچارکرونا شدند و آزمایشات بعدی نشان داد که قبلا مبتلا شده اند! اما دو نفر ازبستگان که به توصیه های طب سنتی عمل کردند متاسفانه به نوع شدید و حاد کرونا مبتلا شدند و هم اکنون روی تخت بیمارستان با مرگ دست و پنجه نرم می کنند ...

سخنم با برخی مدعیان طب سنتی این است که تا کی می خواهید بخاطر منافع مادی، با جان و زندگی مردم بازی کنید؟

تا کی می خواهیدبه جای ماشین حساب، با چرتکه،به حساب سلامتی مردم برسید؟!!

و سخنم با برخی مردم ساده لوح این است که تا کی می خواهید با تبعیت از این مدعیان دروغین، به خود صدمه بزنید و زمان را از دست بدهید و وقتی کار از کار گذشت راهی بیمارستان شوید؟!

کمی بیاندیشید؛ آیا مرگ سید محمد موسوی (مدعی درمان قطعی کرونا با طب سنتی) که اخیرا در اثر کرونا درگذشت، نباید ما را به خود بیاورد و از این دام و دانه برهاند؟!

وَلا تَقفُ ما لَیسَ لَکَ بِهِ عِلمٌ 

از آنچه به آن آگاهی نداری، پیروی مکن﴿ سوره اسراء/ آیه36)

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد